3 LUCRURI de care sa tii seama cand amenajezi un MAGAZIN alimentar
Activitatile comerciale reprezinta una dintre ramurile economiei care a cunoscut o crestere semnificativa in acest an, iar dintre marfurile vandute avansul cel mai mare a fost cel al alimentelor. Acest lucru nu a fost surprinzator pentru ca, din cauza pandemiei, din ce in ce mai multi oameni au ales sa ia masa acasa, cu hrana preparata in bucataria proprie. De aceasta realitate pot profita intreprinzatorii indrazneti, care ar putea sa-si deschida magazine alimentare unde sa ofere clientilor marfuri de buna calitate, la preturi accesibile.
Deschiderea unui magazin alimentar este o idee buna in conditiile economice actuale, cand multi cumparatori vor sa evite aglomeratiile din marile lanturi de magazine si cauta un loc aproape de locuinta, de unde sa-si procure alimentele necesare pentru hrana zilnica. O alta tendinta de care pot profita afaceristii din acest domeniu este faptul ca tot mai multi romani prefera alimente traditionale locale, bio, produse in mici fabrici familiale, care pot fi vandute cu succes intr-un magazin alimentar de cartier.
Iata 3 elemente de care ar trebui sa tina cont un intreprinzator inteligent!
Deschiderea unui magazin alimentar este o afacere usor de pus in practica, chiar si pentru antreprenorii incepatori, deorece nu este necesara o investitie masiva. De asemenea, domeniul nu este reglementat de o legislatie stufoasa si greu de aplicat, ceea ce nu poate fi decat un atu al alegerii unei astfel de activitati economice. Exista, totusi, cateva reguli de baza care trebuie sa fie respectata pentru a maximiza sansele de succes:
- Locul pentru organizarea unui magazin alimentar trebuie sa fie ales cu grija. Un astfel de local se bazeaza pe un volum mare de vanzari al unor marfuri cu pret relativ scazut, de aceea este vital ca in incita magazinului sa intre zilnic cat mai multi oameni. Trebuie ales un loc cu un aflux mare de persoane, unde concurenta nu este prezenta. O zona perfecta in aceasta privinta ar fi cea a ansamblurilor rezidentiale;
- Mobilierul din interior trebuie sa indeplineasca doua roluri esentiale. In primul rand, trebuie sa permita observarea marfurilor de catre cumparatori si, in al doilea rand, sa aiba si o functie estetica, care sa bucure ochiul. O alegere perfecta este montarea de rafturi metalice pentru magazine care pot fi gasite intr-o multitudine de stiluri si de configuratii perfecte pentru prezentarea marfurilor alimentare;
- Marfurile vandute trebuie sa fie de cea mai buna calitate, fara nicio exceptie. Un client fidel poate fi pierdut pentru totdeauna daca printre marfurile cumparate apare ceva neconform sau de calitate indoielnica. De aceea, proprietarii de magazine ar trebui sa-si aleaga cu grija furnizorii.
Pentru a atrage cat mai multi clienti ar fi ideal ca in magazin sa fie prezente marfuri alimentare care nu se gasesc in alta parte, dupa care cumparatorii sa vina in mod regulat. In acest sens, un contract cu o brutarie artizanala, care sa ofere produse deosebite sau cu o firma care produce marfuri traditionale, neintalnite in alte locuri, poate reprezenta cheia succesului.
In concluzie, organizarea unei afaceri in domeniul comercial alimentar poate fi o alegere ideala pentru afaceristii incepatori, dar si pentru cei cu experienta, care doresc sa profite de noile realitati economice ale prezentului.
Surse foto: Shutterstock.com