test

VIRAL. Pokemon Go, jocul care imbina perfect fictiunea cu realitatea

VIRAL. Pokemon Go, jocul care imbina perfect fictiunea cu realitatea

Jocul Pokemon Go s-a lansat pe 6 iulie pe iOs si Android, iar numarul de descarcari a depasit toate asteptarile. Oamenii se plimba prin orase cautand monstrii virtuali. Modul in care jocul combina realitatea cu fictiunea i-a incantat pe multi.

Pokemon Go a devenit viral si captiveaza milioane de oameni care, cu smartphone-ul in mana si cu aplicatia deschisa, se plimba prin orase pentru a gasi monstruletii si a-i pune apoi la lupta in “arene” virtuale.

Jocul are succes urias fiindca a fost bine gandit sa raspunda la preferintele celor care stau toata ziua cu “nasul” in smartphone”.  Hartile virtuale sunt combinate cu lumea reala si oamenii pot vedea micii monstruleti suprapusi peste lumea reala, conform Digi24. Cand te apropii de un pokemon camera telefonuluis e deschide si vezi micul monstru pe ecranul telefonului suprapus peste lucrurile din lumea reala. Evident ca ii poti face si poze pe care apoi le poti distribui. Jocul a creat dependenta si foarte multi au “butonat” ore in sir nauci pe strazile oraselor.

Nu este de mirare ca unii riscau sa fie loviti de masini, altii s-au impiedicat si s-au ranit, iar in SUA au existat si cazuri extreme. O fata din Wyoming a gasit un cadavru in timp ce era la vanatoare de pokemoni, iar cativa jucatori au fost atrasi intr-o zona izolata in Missouri pentru a fi apoi jefuiti. Lumea reala s-a dovedit mult mai cruda decat cea a monstruletilor.

Jocul creeaza dependenta fiindca este amuzant, are comenzi simple si combina superb realitatea cu fictiunea, multi reusind sa capteze imagini inedite cu diversi pokemoni suprapusi peste peisajele din jur.

Succes nebun in SUA

In Statele Unite, la două zile după lansare, jocul era deja instalat pe mai mult de 5% din dispozitivele cu sistemul de operare Android, ceea ce a adăugat 7,5 miliarde de dolari la capitalizarea Nintendo. Acţiunile Nintendo au crescut luni cu 25%, la cel mai ridicat nivel atins din noiembrie, relatează News.ro.

Jocul a fost lansat deocamdată în Statele Unite, Australia şi Noua Zeelandă, urmând şi alte ţări, inclusiv Japonia, una dintre cele mai mari pieţe pentru jocuri din lume.

Rata zilnică a utilizatorilor activi este aproape egală cu cea a reţelei de socializare Twitter. Jocul este utilizat în medie 43 de minute pe zi, mult decât WhatsApp sau Instagram.

Însă Pokemon ar putea să nu contribuie imediat la rezultatele financiare ale Nintendo, având în vedere că este gratuit, creat de Pokemon Company împreună cu Niantic, companie desprinsă din Google anul trecut.

Nintendo deţine o treime din Pokemon Company, iar ambele au participaţii la Niantic, a căror mărime nu a fost dezvăluită.

photocredit: www.idigitaltimes.com