test

Uber, reduceri la tarifele din Romania. Pierderi importante pe pietele mondiale

Uber, reduceri la tarifele din Romania. Pierderi importante pe pietele mondiale

Compania americană Uber, specializată în furnizarea unui serviciu de transport alternativ taxiurilor pentru utili­zatorii de smartphone-uri, reduce începând de astăzi cu 10% tariful pentru serviciul uberX la 1,3 lei/km, şi cu 30% pen­tru serviciul premium, uberSelect, la 1,65 lei/km.

„Vrem ca Uber să fie cea mai ieftină modalitate de a te deplasa prin oraș, indiferent de oră, în fiecare zi. Ca urmare, începând de astăzi, 30 august, ora 10:00 reducem tarifele uberX și UberSelect cu 10, respectiv 30%”, se arată într-un anunț al companiei.

Însă, odată cu această reducere, Uber face rabat la calitatea mașinilor. Față de limita anterioară de vechime a mașinii de 10 ani, acum pot deveni șoferi Uber și cei care au mașini în stare bună de până la 15 ani vechime. „Măsura vine în contextul în care parcul auto din București are numeroase autoturisme mai vechi de 10 ani în stare excelentă de funcționare care pot fi valorificate acum pe platforma Uber”, precizează compania.

Pentru uberX vor fi autoturisme precum Dacia Logan, Peugeot 207, Skoda Fabia, Volkswagen Polo sau Renault Clio, în timp ce pentru UberSelect vor fi mașini de până la 10 ani vechime, adică modele precum AudiA3, Citroen C4, Dacia Duster sau Ford Focus.

Compania mai arată că „la o lună după prima scădere a tarifelor Uber în București, veniturile medii orare ale șoferilor noștri parteneri au crescut cu 12%”.

Uber a înregistrat o pierdere de aproape 1,3 miliarde de dolari în prima jumătate a anului

Potrivit agenţiei de presă internaţionale Bloomberg, gigantul american Uber a înregistrat o pierdere de 1,27 miliarde de dolari în primele şase luni ale acestui an. Spre bucuria taximetriştilor din întreaga lume, evoluţia rezultatelor în acest interval a fost una care să nu le dea speranţe prea mari celor de la Uber pe termen scurt. Rezultatele financiare ale companiei au fost în scădere de la începutul anului şi până la finele primului semestru. Compania a înregistrat o pierdere de 520 milioane de dolari în primul trimestru, dar şi în al doilea trimestru, când pierderile s-au adâncit, la aproximativ 750 de milioane de dolari.
Deşi nu este o companie publică, la fiecare trei luni acţionarii primesc într-o video-conferinţă cele mai noi detalii legate de performanţa business-ului chiar de la Gautam Gupta, omul care se ocupă de finanţele Uber, relatează Bloomberg citat de portalul go4it.ro.
Subvenţiile pentru şoferii Uber sunt responsabile pentru cea mai mare parte a pierderilor la nivel global, le-a spus Gupta investitorilor, potrivit unor surse citate de Bloomberg. Pierderile globale ale companiei ar fi afectate însă şi de eforturile Uber de a se extinde cât mai mult la nivel global.
Partea pozitivă a lucrurilor este aceea că, potrivit lui Gupta, rezervările sunt în creştere, valoarea lor crescând de la 960 de milioane de dolari în primul trimestru la 1,1 miliarde de dolari în cel de al doilea trimestru.
Pierderile istorice ale Uber se ridică la 4 miliarde de dolari
În cei 7 ani de la înfiinţare, Uber, companie care îşi face afaceri cu ajutorul aplicaţiei de mobil, prin care utilizatorii pot comanda/rezerva un loc într-o maşină a unui şofer Uber, a fost mai mult pe pierdere. Din cauza ambiţiilor de extindere la nivel global, în special pe unele pieţe mari, dar dificile, cum ar fi India sau China. Potrivit unor surse citate de Bloomberg, în ultimii doi ani, pierderile s-ar fi ridicat la 2 miliarde de dolari. Uber s-a retras din China, din cauza competiţiei mult prea puternice cu cei de la Didi Chuxing, companie care oferă servicii similare cu Uber. Americanii nu au ieşit chiar rău din această piaţă, ieşirea fiind realizată după ce Didi Chuxing a oferit o participaţie de 17,5% din acţiunile sale celor de la Uber, plus 1 miliard de dolari bani pentru investiţii, condiţie pentru Uber să nu mai revină pe piaţa chineză.
2015 a fost, de asemenea, un an slab pentru companie, care a încheiat anul trecut cu o pierdere de 2 miliarde de dolari la nivel global. Una peste alta, în cei şapte ani, datoriile istorice ale Uber s-ar ridica la peste 4 miliarde de dolari.
photocredit: www.independent.co.uk