Publicitar din Bucuresti printre castigatorii concursului #Digitaliada
Ediția a treia a concursului #Digitaliada și-a desemnat câștigătorii. 224 de materiale digitale educaționale au fost înscrise, în total, în concurs, iar dintre acestea, juriul a selectat 9 câștigători.
Astfel, la secțiunea Aplicații, premiul I i-a revenit domnului Radu Olteanu, publicitar din București, pentru proiectul educațional interactiv Acum 100 de ani, prima platformă de Visual History din România ce urmărește să faciliteze înțelegerea perioadei Primului Război Mondial și a Marii Uniri într-o manieră digitală.
“Programul Fundației Orange, Digitaliada, este una din cele mai bune inițiative în acest sector, al digitalizării educaționale și încearcă să aducă sub aceeași umbrelă atât elevii, profesorii, dar și oameni care “sunt în afara sistemului”, care doresc să își aducă aportul la dezvoltarea acestei zone. Nu îmi imaginam că proiectul meu va fi chiar cel câștigător, la secțiunea Aplicații. Acest lucru îmi dă încredere și arată că astfel de proiecte sunt necesare și apreciate”, sunt cuvintele lui Radu Olteanu la aflarea veștii.
#Digitaliada este un concurs care încurajează crearea de materiale digitale cu conținut original și open source, utile procesului de învățare. Concursul de materiale digitale este organizat în cadrul Digitaliada, proiect de educație digitală al Fundației Orange, și se adresează în principal cadrelor didactice din orice școală din România, dar și persoanelor de peste 14 ani interesate să creeze și să distribuie publicului larg materiale didactice în format digital, ce pot fi folosite în predarea oricărei discipline școlare din ciclul gimnazial. În cadrul concursului, au fost deschise trei secțiuni pentru înscrierea materialelor digitale – Aplicații, Conținut video și Proiecte didactice. În cadrul fiecărei categorii au fost premiate trei materiale, valoarea totală a premiilor fiind de 8.000 Euro. Câștigătorii primesc echipamente digitale performante, astfel încât să-și susțină în continuare munca de dezvoltare și creare de conținut educațional digital.
“Multe dintre materialele premiate promovează sau dezvoltă activități de învățare propuse în noile programe școlare și vizează în mod direct competențe specifice profilului de formare. Am convingerea că aceasta este calea prin care un profesor inovativ demonstrează că disciplina pe care o predă este un mijloc, și nu un simplu scop în sine – iar mijloacele de învățare digitale nu fac excepție”, a declarat Ciprian Fartușnic, cercetător științific principal, Institutul de Științe ale Educației.