test

Ghid de investitii: Ce trebuie sa stii despre diamante

Ghid de investitii: Ce trebuie sa stii despre diamante

Diamantele ar putea reprezenta o afacere profitabila pentru investitorii care doresc sa infrunte o piata dura.

Potrivit expertilor, fiecare 1000 de dolari cheltuiti pe un diamant de 5 carate cu 10 ani in urma, ar fi intors investitorilor 1645 de dolari in 2011, scrie CNBC.

In plus, pretul unui diamant nu este direct legat de pietele bursiere, ceea ce inseamna ca isi pastreaza valoarea chiar si pe timp de criza, iar pe timp de inflatie valoarea acestuia creste.

Cu toate acestea, analistul international Martin Rapaport este sceptic in ceea ce priveste investitiile in diamante intrucat nu exista prea multe “vehicule” de a investi in diamante.

“Nu exista contracte futures sau ETF-uri pentru diamante spre deosebire de alte metale pretioase. In plus, daca pretul aurului la vedere poate fi aflat foarte usor in online, sursele respectate care furnizeaza preturile la diamante iti ofera informatiile doar pe baza unui abonament lunar”, este de parere acesta.

Rapaport Diamond Fund se adreseaza investitorilor care privesc diamantele ca pe o sursa de venit si un activ de refugiu. Rapaport a anuntat si un indice al pretului diamantelor, pe care lumea financiara sa-l poata folosi ca reper in evaluarea pe termen lung.

Etalonul principal va fi reprezentat de diamantele de un carat, insa vor fi disponibili indici si pentru diverse alte marimi ale pietrelor.

Expertii spun ca astazi complexitatea de stabilire a preturilor de diamant este unul din cele mai dificile obstacole pe piata de diamante.

In opinia celor de la De Beers, conteaza foarte mult valoarea emotionala asociata cu diamantele. Fiecare diamant este un miracol unic al naturii.

“Continutul emotional al unei bijuterii cu diamante conteaza foarte mult. Am prefera consumatorii sa cumpere bijuteriile din diamante pentru a le pastra si nu pentru a le comercializa”, au declarat reprezentantii companiei De Beers.

Fondata in 1988, compania De Beers controla la inceputul secolului XX 90% din piata furnizorilor de diamante, potrivit expertilot.

De Beers a fost prima companie care a asociat diamantele de emotiile, iar acest lucru a crescut pretul diamantelor cu 55% in 1941. Zece ani mai tarziu, era deja folosit sloganul “un diamant este pentru totdeauna”.

citeste continuare pe Business22.ro