Dacia, autoturismul în care europenii parcurg criza economică
Dacia, marca românească controlată de grupul Renault, se bucură de un succes uimitor pe piața auto europeană. Prețurile relativ mici la care se vând mărcile Sandero și Logan au făcut ca mașina produsă la Mioveni să devină autoturismul preferat al multor francezi, nemți și spanioli.
‘O combinaţie de low-cost engineering, simplitate, dotări minime concepute pentru pieţele din Europa de Est, la care se adaugă consumatorii din Europa de Vest care îşi diminuează bugetele, au făcut din Dacia brandul cu cea mai mare creştere a vânzărilor de pe continent şi cel mai bun exemplu al unei game de maşini concepute pentru pieţele low-cost dar care înfloresc în Europa’, subliniază Financial Times într-un material despre brandul Dacia.
Potrivit firmei de cercetare AlixPartners, în prezent maşinile ieftine reprezintă 18% din vânzările de autoturisme în Europa, în creştere faţă de 13% în 2002, afectând vânzările jucătorilor tradiţionali precum Ford, Renault şi Peugeot.
Principalul atu al modelelor Dacia şi al altor maşini concepute şi construite pe pieţele emergente este simplu: preţul. În Marea Britanie un Duster costă 9.000 de lire sterline, cu aproape 4.000 de lire mai puţin decât ceea ce oferă rivalii.
‘Este cel mai bun exemplu de maşină dezvoltată pentru pieţele emergente care a fost introdusă pe pieţele dezvoltate şi a fost un real succes’, a declarat profesorul Jan-Benedict Steenkamp, autor al cărţii Brand Breakout, un studiu al brandurilor emergente care concurează la nivel mondial.
Graţie mărcii Dacia, grupul Renault înregistrează vânzări superioare pieţei în Europa de Vest. Compania franceză a informat că marca sa românească a fost responsabilă pentru 24% din vânzările grupului în Europa în prima jumătate. Dacă nu ar fi fost popularitatea crescută a brandului Dacia, vânzările Renault ar fi scăzut cu peste 10% în prima jumătate a anului.
Deşi Renault nu dezvăluie detalii financiare în legătură cu brandul Dacia, analiştii de la Morgan Stanley Research au calculat că în 2012 a înregistrat o marjă de profit de 9%, faţă de o marjă negativă de 2% pentru brandul Renault.
Citeste si
