„Am luat un credit ipotecar în 2007, dar între timp am ajuns pe salariul minim / La bancă nu prea am găsit înțelegere și mă tot amânau cu un răspuns” / Ce a făcut femeia

„Am luat un credit ipotecar în 2007, dar între timp am ajuns pe salariul minim / La bancă nu prea am găsit înțelegere și mă tot amânau cu un răspuns” / Ce a făcut femeia

”Am luat un credit ipotecar în 2008 din care mai aveam de plătit 62.000 de lei, adică peste 12.500 de euro. Lucrez acum pe salariul minim pe economie și o am în întreținere pe mama mea”, spune Gabriela Cliveti din Bihor.

Femeia s-a adresat Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB). „ La CSALB am apelat deoarece la bancă nu prea am găsit înțelegere și mă tot amânau cu un răspuns. Spre surprinderea mea, deși am cerut diminuarea soldului, am obținut remiterea totală a datoriei. Toată procedura a durat aproximativ o lună, de la depunerea cererii și până la primirea hotărârii”, spune ea.

 Ungureanu Alina, Timiș: Am avut un credit ipotecar luat în 2007, dar între timp soțul s-a îmbolnăvit și nu mai poate lucra. Față de atunci, veniturile noastre au scăzut mult. Din cei 9.600 de euro cât mai erau în sold, banca ne-a șters 3.800 de euro prin eliminarea unui comision și o sumă returnată în cont. În 40 de zile a fost totul gata. Cu acești bani am decis să reducem perioada creditului de la 15 ani, la 9 ani. Vom face tot posibilul să plătim rata, să nu ne pierdem casa, mai ales că am un copil de crescut. Este un serviciu foarte bun. Atât s-a putut negocia, noi ne mulțumim și cu atât, din moment ce situația noastră s-a schimbat în bine.

Aplicația IT prin care consumatorii pot trimite cereri direct de pe site-ul www.csalb.ro are, începând cu această lună, o tipologie mai extinsă de solicitări. Categoriile noi au fost definite în urma analizei cererilor trimise de consumatori: Trecerea la dobândă fixă, Probleme generate de creșterea IRCC/ROBOR, Probleme cu depozitele bancare, Probleme referitoare la contractele de leasing, Renunțarea la proces și negocierea unei soluții amiabile.

Presiunea pusă de creșterea generalizată a prețurilor și de majorarea dobânzilor bancare a determinat băncile să accepte din ce în ce mai multe din cererile de negociere trimise de consumatori către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB).

citeste continuarea pe Hotnews.ro