Pericol public! Băuturile energizante de pe piața din România, pline de substanțe nocive
Un studiu recent demonstrează că românii își riscă sănătatea atunci când apelează la energizante. Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – A.N.P.C.P.P.S.Romania –
InfoCons a realizat in perioada iulie-august 2013 un studiu pe etichetele produselor bauturi racoritoare tip energizant ce se regasesc pe piata din Romania.
In cadrul studiului au fost analizate 8 de tipuri de produse, achizitionate in mod aleatoriu si anonim de catre reprezentatii Asociatiei Nationale pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons din supermarket-urile de pe teritoriul tarii, fiind produse sigure pentru consum.
Distribuitorii care au fost analizati in cadrul studiului sunt urmatorii : Quadrant Amroq Beverages S.R.L., S.C. Carrefour Romania S.A., real, – Hypermarket Romania S.R.L. , S.C. Mega Image S.R.L., Red Bull Romania si S.C. Coca – Cola HBC Romania S.R.L.
Ca urmare a realizarii acestui studiu a reiesit faptul ca din punct de vedere al numarului de E-uri, din cele 8 de tipuri de produse analizate 25% au in continut un numar de 3 E-uri, iar 37.5 % au un continut de 6 E-uri. Numericul de E-uri variaza intre 3 si 8 E-uri.
Din punct de vedere al continutului de zahar si /sau indulcitori, ca urmare a studiului realizat au reiesit urmatoarele : 37.5 % au in continut zahar , 25% au in continut indulcitori, 25 % au in continut si zahar si indulcitori. Unul din produsele analizate au in continut zaharoza.
Mentionam ca produsele sunt sigure pentru consum, acestea fiind achizitionate din supermarket-urile de pe teritoriul Romaniei. Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor siserviciilor comercializate pe piata romaneasca, derulat de Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – A.N.P.C.P.P.S.Romania – InfoCons in cadrul consortiului I.C.R.T. – International Consumer Research&Testing
pentru produse si servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetateanului consumator sa fie facuta in cunostinta de cauza.