Consumam paine cu E-uri! Concluziile alarmante ale unui studiu referitor la produsele de panificaţie preferate de romani

Consumam paine cu E-uri! Concluziile alarmante ale unui studiu referitor la produsele de panificaţie preferate de romani

Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – A.N.P.C.P.P.S.Romania – InfoCons a realizat un studiu pe etichetele produselor de panificatie tip paine ce se regasesc pe piata din Romania.

In cadrul studiului au fost analizate 80 de tipuri de paine , achizitionate in mod aleatoriu si anonim de catre reprezentatii A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons din supermarket-urile de pe teritoriul tarii, in perioada 01 -20 august 2013.

Producatorii care au fost analizati in cadrul studiului sunt urmatorii : KARAMOLEGOS BAKERY ROMANIA, real, – Hypermarket Romania S.R..L., S.C. VEL PITAR S.A., S.C. TITAN S.A. , S.C. CARREFOUR ROMANIA S.A. , S.C. DOGROGEA GRUP S.A., S.C. VELROM S.R.L., S.C. Romania Hypermarche S.A., S.C. Lidl Discount S.R.L., S.C .GREWE S.R.L si SMART FOOD SOLUTION.
Ca urmare a realizarii acestui studiu a reiesit faptul ca din punct de vedere al numarului de E-uri, din cele 80 de tipuri de paine analizate 25 % au un continut de 0 E-uri, 15 % contin un singur E iar 3 din ele contin 7 E-uri.

De asemenea din punct de vedere al existentei pe etichetele produselor supuse studiului a informatiilor nutritionale : 37. 5% nu au specificate aceste informatii, iar valorile energetice (kcal/100 gr) variaza intre : 210 – 273.4.
Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor si serviciilor comercializate pe piata romaneasca, derulat de Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – A.N.P.C.P.P.S.Romania – InfoCons in cadrul consortiului I.C.R.T. – International Consumer Research&Testing pentru produse si servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetateanului consumator sa fie facuta in cunostinta de cauza .

Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – A.N.P.C.P.P.S.Romania – o9atitudine ! – InfoCons, unica organizatie din Romania cu drepturi depline in Consumers International, este o asociatie de consumatori neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, independenta, intemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor.