Ce să mănânci ca să ai o memorie bună. Top alimente excelente pentru stimularea creierului și memoriei

Ce să mănânci ca să ai o memorie bună. Top alimente excelente pentru stimularea creierului și memoriei

Creierul este centrul de control al corpului, responsabil să vă mențină bătăile inimii, respirația plămânilor și să vă permită să vă mișcați, să simțiți și să gândiți. De aceea, este o idee bună să vă păstraţi creierul în condiții optime, iar alimentația joacă un rol important în acest proces. Alimentele pot ajuta la menținerea sănătății creierului și pot îmbunătăți sarcinile mentale specifice, cum ar fi memoria și concentrarea. Ce să mănânci ca să ai o memorie bună? Iată 11 alimente care vă stimulează creierul și memoria!

Peste gras

Peștii precum somonul, păstrăvul și sardinele sunt surse bogate de acizi grași omega-3. Aproximativ 60% din creierul tău este format din grăsimi, iar jumătate din acea grăsime este de tipul omega-3.

Creierul tău folosește omega-3 pentru a genera celulele nervoase, iar aceste grăsimi sunt esențiale pentru învățare și memorie. Omega 3 are, de asemenea, câteva beneficii suplimentare pentru creierul tău, precum încetinirea declinului mental legat de vârstă și pot ajuta la evitarea bolii Alzheimer.

Cafea

 

Există două componente principale din cafea care vă ajută creierul –  cafeina și antioxidanții.
Cafeina are o serie de efecte pozitive asupra creierului, inclusiv:

  • Vigilență crescută: cafeina vă menține creierul în alertă prin blocarea adenozinei, un mesager chimic care vă provoacă somn.
  • Stare de spirit îmbunătățită: cafeina poate stimula, de asemenea, unii dintre neurotransmițătorii care vă fac să vă simțiți bine, cum ar fi serotonina.
  • Concentrație marită: un studiu a constatat că, atunci când participanții au băut o cafea mare dimineața sau cantități mai mici pe parcursul zilei, au fost mai eficienți la sarcinile care necesită concentrare.