Câţi bani investesc romanii în bijuterii şi ce preferă să cumpere?

Câţi bani investesc romanii în bijuterii şi ce preferă să cumpere?

Cum a mers piaţa bijuteriilor din România în timpul pandemiei? În 2020, acest sector a înregistrat o scădere de 34%, ajungând la o valoare de 980 milioane de lei. Cu un an înainte de pandemie, romanii preferau accesoriile mai scumpe, în timp ce în 2020 ei au optat pentru unele mai ieftine, preferând să facă economii la bugetul familiei, în condiţii de incertitudine financiară şi economică. Bijuteriile din argint s-au vândut cel mai mult în 2020 în România, atât online, cât şi în magazinele fizice.

 

Ca un paradox, în vreme de criză, deşi numărul clienţilor şi al comenzilor s-a micşorat, unele magazine de bijuterii au vândut destul de bine, deoarece valoarea şi costurile bijuteriilor comandate au crescut.

Pentru că piaţa de bijuterii din România este una alternativă, s-au orientat spre ea, în această perioadă, investitorii, iubitorii de piese de lux şi colecţionarii. Se poate remarca faptul că respectivii consumatori s-au îndreptat către zona de tezaurizare şi nu către aceea a investiţiilor clasice. Piaţa bijuteriilor de lux şi a ceasurilor a constituit o zonă de încredere pentru păstrarea economiilor.

În februarie 2021, preţul aurului a ajuns foarte aproape de un maxim istoric, de 2000 de dolari pe uncie, că în urmă cu 10 ani, în timpul crizei financiare, aminteste unul din marii jucatori din domeniu. Specialiştii spun că investiţia în aur nu este una foarte rentabilă, deoarece nu aduce dobânda şi poate atrage costuri substanţiale. În plus, diferenţa dintre preţul de cumpărare şi cel de vânzare este mult mai mare decât în cazul altor investiţii.

Bijuteriile personalizate câştiga teren în România

Tot în perioada pandemiei a mai căpătat amploare un fenomen interesant: cel al bijuteriilor personalizate. Fie că este vorba despre pandantive personalizate, brăţări, cercei, din aur sau din argint, oamenii au început să acorde importanţă mai mare acestor accesorii individualizate, realizate la comandă, de cele mai multe ori online.

Spre deosebire de piaţă obiectelor de lux, acest domeniu este unul accesibil, iar cererea este mare în special datorită libertăţii clienţilor de a gravă în aceste accesorii mesaje, simboluri şi alte elemente specifice.

Dacă la începutul crizei, piaţa online de bijuterii a stagnat, pentru că oamenii au fost mai rezervaţi în privinţa cheltuielilor de acest tip, usor-usor lucrurile s-au îndreptat, astfel că în câteva luni oamenii au revenit la obiceiurile de cumpărare. Şi pentru că au petrecut mai mult timp în online, în perioada de izolare, vânzările pe această piaţă au început să crească.

citeste mai mult