Reportaj-urban.ro: Bucuresti, metropola cosmopolita?

Loading ad ...

Reportaj-urban.ro: Bucuresti, metropola cosmopolita?

Bucuresti. Anul 2015. Centrul scenei artistice, culturale, economice, advertisingului & mediei romanesti. Capitala aduna zilnic peste trei milioane de oameni, care incearca sa traiasca intr-o maniera cosmopolita, majoritatea aflati in procesul continuu de conturare a identitatii vizuale. Dar si brandingul omului modern se impiedica de perceptii diferite. Kitsch sau arta? Cine mai face diferenta, totul tine de comunicare si publicitate.

Bucureştiul este o metropola care difuzeaza doua filme. Unul comunist alb-negru si unul capitalist/hollywoodian roz-pestrit. De fapt, Bucurestiul este in pauza publicitara. Capitala comunista a imbracat haine capitaliste. Pe principiul, avem un oras, ce facem cu el? Il impachetam in panouri publicitare, mesh-uri uriase, afise, stickere, fluturasi etc. Ascunzand mizeria, nepasarea, saracia, toate aceste insertii nu fac adeseori decat sa urateasca si mai mult orasul. Acoperirea cladirilor cu panouri publicitare anuleaza farmecul arhitecturii. Invazia publicitatii out-door dauneaza grav efectului vizual. Calitatea spatiului urban a fost vanduta la pret de dumping.

Nu agentia de publicitate este de vina. Autoritatile locale, indolente si incompetente, vor sa scoata bani din cladire seaca si scot la licitatie arhitectura urbana. Incepand cu salbaticii ani ’90, libertatea a devenit si comerciala si, implicit, publicitara, incepand atunci sa iasa in strada cele mai nebanuite mijloace de marketing. De atunci, asistam in Romania, la fel ca peste tot in lume, de altfel, la un val imens de creativitate desfasurat in spatiul public. De asemenea, o agentie de comunicare vrea sa dea un plus de valoare si originalitate. Agentie media impregneaza tusa artistica materialelor publicitare, pentru ca metropola romaneasca sa fie cat se poate de fresh si de cosmopolita.

 

sursa: www.reportaj-urban.ro

photocredit: laurentiuilie.ro

Loading ad ...