test

Nu au invatat nimic! Românii îşi cumpără din nou televizoare pe datorie

Nu au invatat nimic! Românii îşi cumpără din nou televizoare pe datorie

Dorinta de a avea telefoane si televizoare de ultima generatie este mai puternica la romani decat ratiunea. Acestia îşi cumpără din nou pe credit electronice şi electrocasnice, de la telefoane inteligente şi plasme, până la maşini de spălat şi frigidere. Chiar dacă nu este la nivelul de dinaintea crizei, creditul de consum a cunoscut o revigorare care se vede în cifra de afaceri a marilor jucători din electroretail.

Cum 2014 se anunţă a fi al patrulea an consecutiv de creştere, greii pieţei electro-IT par să fie de acord că industria de profil a ieşit din criza declinului în care intrase în 2009, scrie Capital.ro.

Nimic surprinzător pentru Dragoş Sîrbu, CEO-ul Flanco, în faptul că românii au prins din nou gustul cumpărăturilor de electronice, electrocasnice şi IT&C:

„Este o combinaţie de necesitate – oarecum, s-a acumulat o nevoie de astfel de achiziţii –, şi de tehnologie. Nu ştiu dacă atât de mult criza, cât tehnologia ne-a schimbat pe toţi… chiar dacă ia decizia de cumpărare un pic mai greu decât o lua înainte, clientul a devenit suficient de educat  ca să-şi dorească lucruri cu adevărat valoroase pentru el”, explică şeful Flanco, nr. 2 în electroretailul românesc, după Altex.

Cum cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul – cel mai important indicator care arată evoluţia consumului – creşte de şase luni la rând, continuă el, „avem motive să fim optimişti din punctul de vedere al vânzărilor de bunuri de folosință îndelungată şi pentru 2014″.

Creşterile „importante” din ultima vreme, punctează el, „au fost ajutate de creditul de consum, care îi facilitează clientului achiziţii cu adevărat mai valoroase fără să-i strice stabilitatea financiară. Acum, putem lua în calcul, în planul de vânzări, nu doar nevoile reale ale consumatorului, nevoi care vin din perioada de întrebuinţare a produselor, ci şi o nevoie de modernizare”, explică Dragoş Sîrbu; circa 40% din vânzările Flanco sunt perfectate prin intermediul creditării.

Concret, după ce românii au cheltuit pe astfel de produse puţin peste 1,7 mld. euro în 2013 (creştere de 7%), 2014 se anunţă a fi încă un an de creştere:  valoarea electronicelor,  electrocasnicelor şi a produselor IT&C cumpărate în primele trei luni ale anului în curs a crescut cu aproape 8% față de aceeași perioadă a lui 2013, până la 386 mil. euro, potrivit celor mai recente date ale companiei de cercetare de piaţă GfK.

photo credit: adevarul.ro