Google, Apple şi Microsoft conduc. Top 10 cele mai valoroase branduri

Google, Apple şi Microsoft conduc. Top 10 cele mai valoroase branduri

Google, Apple şi Microsoft conduc în clasamentul BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands cu o valoare totală a brandurilor de peste 650 miliarde de dolari. La nivel european, furnizorul de soluţii IT SAP conduce acest clasament.

2017 BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands este considerat cel mai cuprinzator studiu asupra brandurilor, incluzand interviuri cu peste 3 milioane de consumatori la nivel global si este elaborat de Kantar Millward Brown.

Potrivit acestui raport, dat publicităţii în luna iunie, valoarea totală a brandurilor a crescut cu 8 procente faţă de anul precedent, cele 100 de branduri însumănd 3,64 trilioane de dolari.

Iată top 10 cele mai valoroase branduri:

1. Google – 245 miliarde USD

2. Apple – 234 miliarde USD

3. Microsoft – 143 miliarde USD

4. amazon – 139 miliarde USD

5. Facebook – 129 miliarde USD

6. AT&T – 115 miliarde USD

7. VISA – 110 miliarde USD

8. Tencent – 108 miliarde USD

9. IBM – 102 miliarde USD

10. McDonalds – 97 miliarde USD

La nivel european, SAP se situează pe prima poziţie ca valoare a brandului. Compania cu sediul in Germania, care activează şi pe piaţa din România de 15 ani, a înregistrat o creştere cu 16% a valorii brandului comparativ cu 2016, dublu faţă de media de 8% înregistrată de brandurile prezente în top, situându-se peste Louis Vuitton (locul 29), ZARA (locul 34) si BMW (locul 35).

În domeniul fashion apparel, primul loc la nivel mondial este ocupat de Nike cu 34 miliarde USD, urmat de Zara şi de H&M.

Pe domeniul fast-food, McDonalds este urmat de Subway, KFC şi Pizza Hut, în timp ce în categoria bere, cel mai valoros este Budweiser.

Cele mai valoroase branduri în domeniul auto sunt Toyota (28 miliarde USD), BMW (24 miliarde USD) şi Mercedes Benz (23 miliarde USD).

Cel mai valoros brand de lux este Louis Vuitton, urmat de Hermes şi de Gucci, cu o valoare totală de 63 miliarde de dolari.