Finanțare de 2000 euro pentru firmele fără angajați

Finanțare de 2000 euro pentru firmele fără angajați

Finanțare de 2000 euro pentru firmele fără angajați pentru asigurarea capitalului de lucru și pentru categoriile de cheltuieli necesare relansării activității firmelor aflate în dificultate ca urmare a crizei COVID-19.
Mai jos vă prezentăm informațiile despre acest program de finanțare prin care firmele fără angajați pot primi un grant de 2000 euro.

Anunțul oficial de relansare a programului Microgranturi în 2021 este aici: http://economie.gov.ro/ministerul-economiei-antreprenoriatului-si-turismului-relanseaza-masura-1-microgranturi-acordate-din-fonduri-externe-nerambursabile

Cine poate accesa finanțare prin Micrograntul de 2000 euro – Sesiunea 2  din 2021

➤ Firmele SRL sau SRL-D – fără angajați – toate codurile CAEN eligibile;
➤ PFA-uri, II, IF și ONG-urile cu activitate economică din domeniile prezentate AICI;
➤ PFA-uri  sau Cabinete Medicale Individuale (CMI) cu activități în domeniul sănătății, dacă au fost implicate direct în transportul, echiparea, evaluarea, diagnosticarea și tratamentul pacienților diagnosticați cu COVID-19.

Dacă firmă a accesat finanțarea în Sesiunea 1 din 2020 nu mai este eligibilă în Sesiunea 2 din 2021!

Condiții de eligibilitate pentru Grantul de 2000 euro

Pentru firme SRL sau SRL-D
➤ Fără angajați la 31.12.2019 (dovada se face prin situațiile financiare depuse);
➤ Activitatea curentă (operațională) minim 1 an calendaristic de la data depunerii cererii de finanțare;
➤ Să fi obținut o cifră de afaceri de cel puțin 5.000 euro în exercițiul financiar precedent (la sfârșitul anului 2020) cu excepția firmelor SRL și SRL-D înființate în 2019 pentru care se aplică următoarea formulă: Cifra de afaceri din 2019 => 415 euro x nr. de luni întregi de activitate din 2019.

Pentru PFA, II, IF și ONG
➤ Să desfășoare activitate economică pe unul din codurile CAEN prezentate  AICI;
➤ Începerea activității poate să aibă loc până la data de 01.02.2020;
➤ Finanțarea se poate obține indiferent de veniturile din anul anterior;

Cheltuieli eligibile

➤ Cheltuieli cu stocurile de materii prime, materiale, mărfuri;
➤ Datorii curente și restanțe față de furnizori;
➤ Cheltuieli privind chiria pe bază de contract încheiat;
➤ Cheltuieli privind achiziția de servicii și reparații necesare activității curente;
➤ Cheltuieli privind echipamentele de protecție medicală – inclusiv materiale destinate protejării împotriva COVID-19;
➤ Cheltuieli privind achiziția de obiecte de inventar, inclusiv obiecte de inventar de natura mijloacelor fixe necesare pentru reluarea activității curente;
➤ Cheltuieli privind achiziția de echipamente utilaje, tehnologii, dotări independente necesare
activității curente pentru reluarea activităților economice.
➤ Datorii către bugetul de stat

Obligațiile beneficiarilor după primirea finanțării

➤ Să mențină activitatea pe o perioadă de cel puțin 6 luni de la primirea finanțării.
➤ Să depună un raport de progres privind cheltuielile efectuate în termen de 90 de zile de la data la care finanțarea a fost transferată în contul bancar al acestuia. Nedepunerea raportului de progres în termenul de 90 zile sau depunerea acestuia cu informații lipsă ori necompletarea acestuia cu informațiile/documentele solicitate va duce la restituirea finanțării.

Mai multe detalii puteti obtine la numarul de telefon: 0771428144