Ești antreprenor? Descoperă avantajele promovării în social media

Ești antreprenor? Descoperă avantajele  promovării în social media

Imensa popularitate a rețelelor de social media reprezintă în România, ca de altfel, peste tot în lume, un important câmp de luptă pentru tot mai mulți antreprenori care încearcă să își promoveze afacerile prin crearea de conținut original și captivant pentru milioanele de români care utilizează Facebook, Instagram sau TikTok. Procesul de conversie al utilizatorilor în clienți, deși nu este un lucru facil, poate fi deprins mai ușor dacă folosim marketingul și instrumentele sale.

 Brandurile au găsit în canalele de social media locuri propice pentru prezentarea produselor și serviciilor pe care le oferă și pentru interacționarea cu potențialii clienți. Să nu neglijăm nici faptul că, Facebook sau Instagram sunt locuri ideale pentru marketeri să inspire și să le lase inspirați de strategiile competitorilor din piață.

Potrivit statisticilor aferente lunii iunie 2021, Facebook număra 12 milioane de români înregistrați, în timp ce Instagram și TikTok adunau fiecare peste 5 milioane de utilizatori români, cifre pe care antreprenorii nu au cum să le ignore. Tot mai mulți includ în strategiile de promovare ale afacerilor lor și bugete prin care să ajungă la clienți prin intermediul platformelor de socializare.

Dar, hai mai bine să vedem care sunt cele mai folosite instrumente prin care brandurile încearcă să își maximizeze câștigurile și să își crească notorietatea în social media.

Targetează corect audiența

Primul pas pentru a vinde cu succes pe rețelele de social media este să stabilești exact cărui public te adresezi și din ce zonă georgrafică (cartier, sector, localitate, județ, țară, etc), iar asta înseamnă să îți clarifici ție mai întâi ce tip de oameni ar fi interesați să afle noutăți despre afacerea ta, ce interese au, ce vârstă și gen și criteriile de selecție pot fi nenumărate așa că vă lăsăm pe voi să  le descoperiți pe toate. Următorul pas spre a găsi clienți este să apelezi la promovarea plătită pe social media, de tipul reclamelor.

Ceva nou și inedit captează atenția

Prezența  constantă și cu priză la audiență îți vor aduce cu siguranță mai mulți vizitatori pe site-ul tău așa că este nevoie să găsești mereu modalități prin care să interacționezi cu publicul țintă. Postările pot fi de tipul fotografiilor, clipurilor, live-urilor, sondajelor, provocărilor și linkuri ce promovează site-ul afacerii tale, care de multe ori pot fi articole de blog interesante pentru public. Comentariile, aprecierile și distribuirea conținutului produs de brandul tău contribuie la viralizarea acestuia și cu ele, vor spori și vânzările.

Notorietatea și încrederea se câștigă cu multă muncă

Facebook și Instagram îți pot aduce o mulțime de beneficii, însă vizibilitatea de aici vine și cu foarte multă responsabilitate. Ai grijă la ceea ce postezi și cum te comporți online, un comportament civilizat și politicos vizavi de clientela ta se va traduce,  în timp, în recenzii favorabile și recomandări care îți vor spori vânzările și expunerea brandului tău. În caz contrar, persoanele nemulțumite de cum au fost tratate nu se vor sfii să îți dea recenzii negative, lucru care va dăuna afacerii tale.