Construim autostrăzi prea scumpe şi prea încet

Construim autostrăzi prea scumpe şi prea încet

Pentru a traversa ţara, din Constanţa până la prima autostradă spre Vestul Europei, la Mako, în Ungaria, trebuie parcurşi aproape 900 de kilometri. Chiar dacă 400 km sunt de autostradă (Constanţa – Piteşti, Simeria – Deva, Timişoara – Arad şi centurile municipiilor Piteşti, Sibiu, Timişoara, Arad),
drumul se parcurge în cel puţin 13-14 ore.
Ţara noastră este codaşă în Uniunea Europeană în ceea ce priveşte infrastructura. România are în prezent 530 kilometri de autostrăzi, dintre care, însă, doar circa 350 de kilometri au fost inauguraţi în ultimii 23 de ani.
De asemenea, în construcţie se află în prezent puţin peste 300 de kilometri de autostradă, cea mai mare parte a acestora fiind finanţată din fonduri europene. Într-un raport oficial raport privind piaţa lucrărilor de drumuri şi autostrăzi din România, Consiliul Concurenţei a arătată că, cu doar 69 de
kilometri de autostradă construiţi înperioada 2007-2011, România se află mult sub nivelul Ungariei, care a reuşit să dea în folosinţă peste 400 de kilometri, şi sub media europeană de 154 de kilometri construiţi.