Comisia Europeană anunță câștigătorii ediției din 2020 a concursului european pentru inovare socială

Comisia Europeană anunță câștigătorii ediției din 2020 a concursului european pentru inovare socială

Astăzi, Comisia Europeană anunță câștigătorii ediției din 2020 ai concursului european pentru inovare socială.

Cele trei proiecte câștigătoare în urma concursului „Reimaginarea Modei” din 2020 vor primi fiecare câte 50 000 EUR pentru inovarea care a demonstrat un potențial remarcabil de schimbare a comportamentelor pentru o modă durabilă. Câștigătorii din 2020 sunt:

  • resortecs® (Belgia)
    O întreprindere nou-înființată, care a dezvoltat fire de cusut dizolvabile și capse termo-demontabile, contribuind la simplificarea procesului de reutilizare și de reciclare a produselor textile.

 

  • Snake (Croația)
    O platformă de comerț digital care permite utilizatorilor să poarte un număr nelimitat de haine în realitatea augmentată, contribuind astfel la schimbarea modului în care moda este consumată.

 

  • WhyWeCraft: Cultural Sustainability in Fashion (România)
    Un mecanism de sprijin juridic destinat artizanilor și creatorilor de modă. Proiectul îi ajută pe cei care păstrează practici tradiționale, dându-le acces la concepte juridice complexe.

 

Cei trei câștigători din 2020 au fost selecționați de un juriu format din experți, dintr-un total de 766 de candidați din întreaga Europă. În iulie, 30 de semifinaliști au participat la Academia Digitală Europeană pentru Inovare Socială – un program de formare intensivă și de coaching conceput pentru dezvoltarea inițiativelor acestora.

Premiul „Impact”

Premiul „Impact” este obiectivul concursului european pentru inovare socială. Premiul „Impact” din 2020 a fost deschis tuturor semifinaliștilor din ediția precedentă a concursului european pentru inovare socială. Acesta recompensează inovarea care a demonstrat rezultatele cele mai semnificative din punctul de vedere al impactului social în cursul ultimelor 12 luni în cadrul temei „Problema deșeurilor din plastic”.
Premiul „Impact” 2020, în valoare de 50 000 EUR, a fost decernat:

Empower (Norvegia)

Empower a fost fondată având ca obiectiv capacitarea cetățenilor pentru a crea o lume mai curată și mai bună. Acest proiect se bazează pe ideea utilizării noilor tehnologii pentru a permite o economie circulară. Proiectul a dezvoltat un sistem digital de colectare a deșeurilor de plastic, prin care deșeurile de plastic pot fi depozitate și colectate în schimbul unei recompense financiare.

Toți câștigători ediției din 2020 au fost anunțați în cadrul unei ceremonii virtuale de decernare a premiilor care a avut loc cu ocazia evenimentului digital Dialoguri europene privind economia socială.

Juriul concursului

Concursul european pentru inovare socială selecționează un nou juriu în fiecare an. În calitate de grup, acești jurați oferă o bogată experiență și cunoștințe privind inovarea socială și antreprenoriatul, precum și o expertiză tehnică care este în concordanță cu tema anului. Prin vocea lor colectivă, aceștia examinează candidaturile și stabilesc care dintre participanți sunt reținuți pentru etapele ulterioare ale concursului, întâi ca semifinaliști, apoi în calitate de finaliști și, în cele din urmă, în calitate de câștigători. Juriul din fiecare an revine în anul următor pentru a examina candidaturile pentru premiul „Impact”. A se vedea mai jos lista completă:

Anita Hrast, IRDO – Inštitut za razvoj družbene odgovornosti (Slovenia), Anna Fiscale, Progetto Quid (Italia), Bert Van Son, MUD Jeans (Țările de Jos), Carrie Ann Moran, NCBI (Irlanda), Federica Massa Saluzzo, EADA Business School (Spania), Fredrik Timour, Swedish Fashion Council (Suedia), Jaan Aps, Stories for Impact (Estonia), John Pitsakis, 3QUARTERS (Grecia), Jonas Eder-Hansen, Global Fashion Agenda (Danemarca), Pavlína Louženská, Consultant (Republica Cehă), Pirjo Kääriäinen, Aalto University (Finlanda), Sebastian Thies, NAT-2 (Germania).

Jurații pentru premiul „Impact” în 2020:

Carolien Kernkamp, Finest Ventures Holding & Just Strategies Consultancy (Țările de Jos), Esra Tat, Zero Waste Europe (Belgia), Fabrizio Barbiero, City of Torino (Italia), Johannes Kisser, alchemia-nova (Austria), Ladeja Godina Košir, Circular Change (Slovenia), Luis Amado, B Lab (Portugalia), Milena Glimbovski, Original Unverpackt (Germania), Mircea Ilie, IKEA (România), Dr. Sarah Miller, The Rediscovery Centre (Irlanda).

 

Mai multe informații privind concursul european pentru inovare socială:

Lansat în memoria pionierului inovării sociale, Diogo Vasconcelos, concursul european pentru inovare socială este un concurs cu premii organizat de Comisia Europeană în toate statele membre ale UE și în țările asociate la programul Orizont 2020. Acum, cu ocazia celei de a 8-a ediții, concursul reprezintă un reper pentru inovatorii sociali din Europa, utilizând o metodologie dovedită de sprijinire a ideilor într-un stadiu incipient și de facilitare a unei rețele de inovatori radicali care modelează societatea pentru o lume mai bună. În fiecare an, concursul abordează o problemă diferită cu care se confruntă Europa. În acest an, tema concursului este: Reimaginarea modei.

Concursul este organizat de Comisia Europeană cu sprijin din partea Nesta, Kennisland, Ashoka Spania, European Network of Living Labs și Scholz & Friends.

 

Pentru informații privind edițiile anterioare și proiectele câștigătoare, vizitați:

www.eusic.challenges.org