Alimente străine sub branduri românești

Alimente străine sub branduri românești

Românii cumpără branduri celebre de alimente autohtone, însă ceea ce primesc în realitate sunt produse ieftine din străinătate. Acestea doar se ambalează în țară și se vând sub etichete autohtone. Informația a fost dezvăluită de președintele patronatului alimentar Romconserv, Aurel Tănase, care a punctat mai multe nereguli care îi împiedică pe producătorii români să își vândă produsele.

Unele alimente care se vând în magazine sub branduri românești, printre care castraveți murați, pastă de tomate sau compot de piersici, sunt în realitate produse în străinătate, a declarat Aurel Tănase, președintele patronatului Romconserv.
“Se aduc materii prime foarte ieftine din Vietnam și India, de exemplu castraveți murați la vrac, și printr-o procesare simplă se pun în recipiente și se afișează la raft ca și cum ar fi produse românești. Sunt foarte multe produse care se vând sub mărci autohtone și care deja se fabrică în afara României, în diverse locuri din lume”, a spus Tănase.
Un alt exemplu este cel al compotului de piersici sau cel al pastei de tomate.
Acestea sunt importate din Grecia sau Bulgaria, iar în România li se aplică doar eticheta cu brandul autohton.
“Ele apar ca fiind produse românești. Sunt peste zece produse alimentare de genul acesta”, a mai spus Aurel Tănase.

Nemulțumire

Chiar dacă fabricanții români de conserve au un potențial anual de producție de circa 300.000 de tone, în opinia șefului Romconserv, “în ultima perioadă se manifestă o acțiune destul de agresivă împotriva producătorilor”, fapt care îi obligă pe aceștia să coboare uneori chiar sub limita costurilor cu care își realizează produsele, implicit sub cea a cantităților.
Aceștia spun că, în ultima vreme, “tot mai multe lanțuri de magazine insistă și dezvoltă un așa-zis brand propriu”, pe care îl realizează atât “într-o serie de capacități din România, cât și din exterior”. În opinia producătorilor de conserve, acest sistem crează concurență neloială între aceleași produse, diferența de preț fiind de 20-30 la sută.
Mai mult, ei spun că taxele de marketing practicate de retaileri ajung la cifre aberante, chiar și de 60 la sută. “Din acest motiv, un magiun produs sub brand propriu de retailer, este comercializat la un preț de circa 9 lei, în vreme ce un altul produs sub brand de firmă costă 23 de lei”, a spus Diana Stanciulov, membru Romconserv.
Patronatul Romconserv reprezintă 69 de firme care vând anual conserve din legume și fructe de peste 200 de milioane de euro.

sursa foto: Zf.ro

Agricultura, magnet pentru românii din străinătate